Entry Race 10km

Aγώνας 10 χιλιομέτρων και +430m υψομετρικής

Λίγα λόγια για τον Entry Race 10km

Ο αγώνας Entry Race 10km επιστρέφει ανανεωμένος στο Zagori Mountain Running 2021!

Υψομετρικό προφίλ

Βασικά στοιχεία αγώνα

Όριο συμμετοχών
Στον αγώνα μπορούν να συμμετάσχουν το μέγιστο έως και 300 αθλητές.
Όριο τερματισμού αγώνα
10 ώρες από την εκκίνηση του αγώνα.
Χρονικά όρια αποκλεισμού (cut off points)
  1. Μεγάλο Πάπιγκο (έξοδος από τον σταθμό): στις 4 ώρες και 30 λεπτά από την έναρξη

Περιγραφή διαδρομής

Η διαδρομή ξεκινάει από το Γυμνάσιο Τσεπελόβου, και αφού διασχίσουμε τα όμορφα καλντερίμια του χωριού για 800m και στη συνέχεια κατεβαίνουμε σε ασφάλτινη διαδρομή για 1.7km.

Στο 2.5 km μπαίνουμε σε μονοπάτι, και περίπου στο 3ο km φτάνουμε σε ένα φυσικό “μπαλκόνι” αντικρίζοντας τη μοναδική θέα της χαράδρας του Βίκου.

Στα 3.2km φτάνουμε στην Ιερά Μονή Ρογκοβού (υδροδοσία) και αφού τη διασχίσουμε, προχωράμε και στο 4ο km περίπου αρχίζει η ουσιαστική ανηφόρα του αγώνα.

Από αυτό το σημείο μέχρι και το 7.5ο km, βρισκόμαστε στο υπέροχο δάσος του Τσεπελόβου και αφού το διασχίσουμε, φτάνουμε στην αρχή της Σκάλας Τσεπελόβου, από όπου αρχίζει πλέον η αντίστροφη (κατηφορική πλέον) διαδρομή της αρχής του αγώνα, για να τερματίσουμε τελικά στο Γυμνάσιο Τσεπελόβου.

Τροφοδοσία αθλητών αγώνα Entry Race 10km

Η δρομική ενασχόληση και ιδιαίτερα αυτή που περιλαμβάνει αποστάσεις μεγάλης διάρκειας, τόσο χρονικά όσο και χιλιομετρικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ενεργειακή πρόσληψη. Η σπουδαιότητα της τροφοδοσίας κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, για αυτούς που έχουν ανάλογες εμπειρίες μεγάλων αγώνων, φαίνεται να είναι το «κλειδί» για ένα επιθυμητό αποτέλεσμα, που δεν εστιάζει μόνο στην επίδοση αλλά και στην ευχαρίστηση που προσφέρει ο αγώνας και παράλληλα στην αποφυγή του «φαινομένου της επιβίωσης». Βασικό σκεπτικό της ομάδας που είναι υπεύθυνη για την τροφοδοσία του αγώνα μας, είναι η παροχή στους συμμετέχοντες αθλητές ποικιλίας γεύσεων, η οποία καλύπτει ακόμα και τις πιο ιδιαίτερες απαιτήσεις. Η επιλογή και τοποθέτηση των διαφόρων διατροφικών ειδών στους σταθμούς τροφοδοσίας σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπει στους αθλητές να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προσπάθεια ενεργειακής κάλυψης των αρχαρίων δρομέων οι οποίοι μπορούν να συμμετάσχουν ακόμα και χωρίς διατροφικό πρωτόκολλο. Ο σχεδιασμός τροφοδοσίας τους από τους σταθμούς είναι κατάλληλος για την αποφυγή ενεργειακής απώλειας που πιθανόν να προκύψει από την έλλειψη ανάλογης αγωνιστικής εμπειρίας. Η προτεινόμενη επιλογή και τοποθέτηση στους σταθμούς τροφοδοσίας πραγματοποιήθηκε με γνώμονα την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις και την αντίστοιχη επιστημονική βιβλιογραφία. Κάθε αγώνας ορεινού τρεξίματος είναι ξεχωριστός και συνάμα κάθε αθλητής είναι μοναδικός. Οι ενδοατομικές διαφορές μεταξύ των αθλητών είναι αρκετές και η προσπάθεια ικανοποίησης τους, τουλάχιστον στο ενεργειακό επίπεδο αποτελεί κίνητρο για όλους εμάς. Συμπληρωματικό και καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία της αγωνιστικής τροφοδοσίας έπαιξε η βιωματική μας ενασχόληση σε ατομικό επίπεδο, η δημιουργία αντίστοιχων πρωτοκόλλων σε αθλητές μας, καθώς και οι απόψεις σας που αποτέλεσαν σχεδιαστικό οδηγό μας.

Η Επιστημονική Ομάδα

Σταμάτης Μουρτάκος MSc, PhD Αθλητικός Διατροφολόγος – Εργοφυσιολόγος Στάθης Βασιλείου, CISSN Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος – Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Δημήτρης Θεοδωρακάκος, ISSN Πρωταθλητής Μαραθωνίου, Ορεινού τρεξίματος και προπονητής
  • *Σ.Θ.Υ.Δ.: Συνολική Θετική Υψομετρική Διαφορά
  • *Μπάρα: Υδατανθράκων & πρωτεϊνών
  • *Αλμυρά: Μπισκότα, πατατάκια, φυστίκια, ψωμί & φέτα γαλοπούλας
  • *Αναψυκτικό: Cola
  • *Φρούτα: Καρπούζι ή μπανάνα κλπ.
ΧλμΣ.Θ.Υ.Δ.*ΤοποθεσίαΦυσικό μεταλλικό ΖΑΓΟΡΙΙσοτονικό
Ρόφημα
Τζελ
ή μέλι
Μπάρα*ΚέικΑποξηραμένα
φρούτα
Αλμυρά*Βραστή
Πατάτα
Cola*Φρούτα*
74+109μΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΡΟΓΚΟΒΟΥ

Η διαδρομή σε μορφή GPX

Μπορείτε να κατεβάσετε τη διαδρομή για τον Entry Race 10km σε μορφή GPX και να το εισαγάγετε στο ρολόι σας.