Half Marathon 21km

Ημί-μαραθώνιος στο ορεινό σύμπλεγμα της Τύμφης

Λίγα λόγια για τον Half Marathon 21km

Ο αγώνας Half Marathon 21km επιστρέφει ανανεωμένος στο Zagori Mountain Running 2021!

Υψομετρικό προφίλ

Βασικά στοιχεία αγώνα

Όριο συμμετοχών
Στον αγώνα μπορούν να συμμετάσχουν το μέγιστο έως και 350 αθλητές.
Όριο τερματισμού αγώνα
10 ώρες από την εκκίνηση του αγώνα.
Χρονικά όρια αποκλεισμού (cut off points)
  1. Μεγάλο Πάπιγκο (έξοδος από τον σταθμό): στις 4 ώρες και 30 λεπτά από την έναρξη

Περιγραφή διαδρομής

Η διαδρομή ξεκινάει από το Γυμνάσιο Τσεπελόβου και κινούμαστε δεξιόστροφα. Τα πρώτα 2.6km έχουν κατηφορική κλίση και σε χωματόδρομο. Συνεχίζουμε περνώντας πάνω από το Γεφύρι του Χάτσιου και δεξιά μας αντικρίζουμε την έναρξη του Φαραγγιού του Βίκου.

Ανηφορίζουμε για τα επόμενα 1.4km, φτάνοντας στο 4οkm (υδροδοσία) και μπαίνουμε στο μαγικό νέο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στους Κήπους μετά από 6km (10ο km) όπου βρίσκεται και ο Κεντρικός Σταθμός Τροφοδοσίας.

Προχωράμε για 700m περίπου, μέχρι να συναντήσουμε και να περάσουμε πάνω από το Τρίτοξο γεφύρι και μπαίνουμε σε μονοπάτι χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις, φτάνοντας στο 12.5ο km, περνώντας πάνω από το Γεφύρι του Κόκκορου.

Από εκεί ξεκινά η ουσιαστική ανηφόρα του αγώνα και μετά από 2km (14.5km) περνάμε μέσα από το χωριό Κουκούλι (υδροδοσία) και στη συνέχεια συναντάμε το χωριό Καπέσοβο (16οkm).

Συνεχίζουμε και πάλι ανηφορικά, φτάνοντας στο 19ο km στο σημείο του Αγίου Γεωργίου, λίγο πριν συναντήσουμε την Σκάλα Τσεπελόβου. Εκεί είναι ένα εντυπωσιακό κατηφορικό και τεχνικό μονοπάτι, από όπου αντικρύζουμε ήδη τον τερματισμό αμφιθεατρικά.

Αυτή είναι και η τελική διαδρομή, η οποία μετά από 2km θα μας οδηγήσει στον τερματισμό, στο Γυμνάσιο Τσεπελόβου από όπου και ξεκινήσαμε.

Τροφοδοσία αθλητών αγώνα Half Marathon 21km

Η δρομική ενασχόληση και ιδιαίτερα αυτή που περιλαμβάνει αποστάσεις μεγάλης διάρκειας, τόσο χρονικά όσο και χιλιομετρικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ενεργειακή πρόσληψη. Η σπουδαιότητα της τροφοδοσίας κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, για αυτούς που έχουν ανάλογες εμπειρίες μεγάλων αγώνων, φαίνεται να είναι το «κλειδί» για ένα επιθυμητό αποτέλεσμα, που δεν εστιάζει μόνο στην επίδοση αλλά και στην ευχαρίστηση που προσφέρει ο αγώνας και παράλληλα στην αποφυγή του «φαινομένου της επιβίωσης».

Βασικό σκεπτικό της ομάδας που είναι υπεύθυνη για την τροφοδοσία του αγώνα μας, είναι η παροχή στους συμμετέχοντες αθλητές ποικιλίας γεύσεων, η οποία καλύπτει ακόμα και τις πιο ιδιαίτερες απαιτήσεις. Η επιλογή και τοποθέτηση των διαφόρων διατροφικών ειδών στους σταθμούς τροφοδοσίας σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπει στους αθλητές να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προσπάθεια ενεργειακής κάλυψης των αρχαρίων δρομέων οι οποίοι μπορούν να συμμετάσχουν ακόμα και χωρίς διατροφικό πρωτόκολλο. Ο σχεδιασμός τροφοδοσίας τους από τους σταθμούς είναι κατάλληλος για την αποφυγή ενεργειακής απώλειας που πιθανόν να προκύψει από την έλλειψη ανάλογης αγωνιστικής εμπειρίας.

Η προτεινόμενη επιλογή και τοποθέτηση στους σταθμούς τροφοδοσίας πραγματοποιήθηκε με γνώμονα την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις και την αντίστοιχη επιστημονική βιβλιογραφία.

Κάθε αγώνας ορεινού τρεξίματος είναι ξεχωριστός και συνάμα κάθε αθλητής είναι μοναδικός. Οι ενδοατομικές διαφορές μεταξύ των αθλητών είναι αρκετές και η προσπάθεια ικανοποίησης τους, τουλάχιστον στο ενεργειακό επίπεδο αποτελεί κίνητρο για όλους εμάς. Συμπληρωματικό και καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία της αγωνιστικής τροφοδοσίας έπαιξε η βιωματική μας ενασχόληση σε ατομικό επίπεδο, η δημιουργία αντίστοιχων πρωτοκόλλων σε αθλητές μας, καθώς και οι απόψεις σας που αποτέλεσαν σχεδιαστικό οδηγό μας.

Η Επιστημονική Ομάδα

Σταμάτης Μουρτάκος MSc, PhD
Αθλητικός Διατροφολόγος – Εργοφυσιολόγος

Στάθης Βασιλείου, CISSN
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος – Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Δημήτρης Θεοδωρακάκος, ISSN
Πρωταθλητής Μαραθωνίου, Ορεινού τρεξίματος και προπονητής

  • *Σ.Θ.Υ.Δ.: Συνολική Θετική Υψομετρική Διαφορά
  • *Μπάρα: Υδατανθράκων & πρωτεϊνών
  • *Αλμυρά: Μπισκότα, πατατάκια, φυστίκια, ψωμί & φέτα γαλοπούλας
  • *Αναψυκτικό: Cola
  • *Φρούτα: Καρπούζι ή μπανάνα κλπ.
ΧλμΣ.Θ.Υ.Δ.*ΤοποθεσίαΦυσικό μεταλλικό ΖΑΓΟΡΙΙσοτονικό
Ρόφημα
Τζελ
ή μέλι
Μπάρα*ΚέικΑποξηραμένα
φρούτα
Αλμυρά*Βραστή
Πατάτα
Cola*Φρούτα*
74+320μΔΙΛΟΦΟ
55+490μΒΙΤΣΑ
48+680μΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ
44+1080μΚΟΥΚΟΥΛΙ

Η διαδρομή σε μορφή GPX

Μπορείτε να κατεβάσετε τη διαδρομή για τον Marathon+ 21km σε μορφή GPX και να το εισαγάγετε στο ρολόι σας.